Płatki owsiane - dlaczego warto je jeść?

W ostatnich latach jedzenie ich na śniadanie stało się niemal globalnym trendem. Nic dziwnego – są łatwe do przygotowania, zawierają mnóstwo składników odżywczych i można je przyrządzić na mnóstwo sposobów, w zależności od zaopatrzenia naszej domowej spiżarni.

Płatki owsiane, bo o nich mowa są idealnym pomysłem na śniadanie dla osób na diecie, wegetarian i sportowców. Zawierają około 68% węglowodanów, 13% białka, 7% tłuszczy i 10% błonnika.

Dlaczego dla sportowców? Ponieważ mają największą ilość białka spośród wszystkich innych zbóż. Dodatkowo są dietetyczne – mają mało kalorii, niski indeks glikemiczny, a 10% ich zawartości to błonnik. Co ważne jest to odmiana błonnika rozpuszczalnego w wodzie (beta-glukan), który spowalnia proces przyswajania cukrów, wiąże kwasy tłuszczowe, pomaga pozbyć się z organizmu niepotrzebnych substancji i zmniejsza poziom głodu.

Niewątpliwym plusem płatków owsianych jest różnorodność dodatków, jakie do nich pasują. Możesz je komponować ze wszystkim owocami: jabłkami, bananami, pomarańczami, mango, orzechami: migdałami, orzechami nerkowca, nabiałem (mlekiem krowim, sojowym, kokosowym, jogurtem naturalnym i owocowym), ziarnami i innymi dodatkami – miodem, chią, cynamonem.

Jakie płatki kupić? Najlepiej wybierać górskie, charakteryzuje je nieco dłuższy czas gotowania, ale jeśli zalejemy je odpowiednio wcześniej wrzątkiem i odstawimy na kilka-kilkanaście minut, to również staną się miękkie. Płatki błyskawiczne w wyniku obróbki termicznej tracą cenne minerały. 

Czujesz się przekonana/y? Sprawdź nasz ulubiony przepis na owsiankę z bananami, skorzystaj z automatycznego dodawania produktów do koszyka i ciesz się smakiem ciepłej, pysznej owsianki już przy kolejnym śniadaniu. Smacznego!

KLIK Nasz przepis na owsiankę z bananami KLIK