Odchudzanie- 11 rad jak to zrobić, żeby się udało.

Wiele osób zapomina o tym, co w odchudzaniu najważniejsze. Szukamy diety cud, stosujemy spalacze tłuszczu albo w jednej chwili rezygnujemy ze wszystkich przyjemności. Takie działania ostatecznie zawsze kończą się frustracją i wracamy do punktu wyjścia. Zapominamy o tym, że jeśli chcesz tracić wagę, to musisz spożywać mniej kalorii, niż jesteś w stanie spalić. Naprawdę, to jest takie proste. Skup się na tym, aby A. ograniczyć liczbę przyjmowanych kalorii, B. zwiększyć liczbę kalorii, które jesteś w stanie spalić każdego dnia.

Zrób to w przemyślany i mądry sposób, a spokojnie i bez żadnych wyrzeczeń schudniesz 4 kg miesięcznie. Mało? Chyba nie. Zastanów się nad tym, 4 kg przez 3 miesiące to 12 kg. Wyobraź sobie siebie, że jesteś 12 kg lżejszy. Fantastyczne uczucie, prawda? Taki wynik pozwoli każdemu z nas poczuć się znacznie lepiej w swojej skórze. Co więcej przez Organizację Zdrowia takie tempo utraty wagi jest uznawane za bezpieczne. Więc, odchudzanie będzie zdrowe, a Ty zbudujesz nawyki i unikniesz efektu jojo.

I pamiętaj, „Nie przejmuj się, że do osiągnięcia celu potrzeba czasu. Czas i tak upłynie”. Jak to zrobić? Zaczynamy!

 

 A. Ogranicz liczbę przyjmowanych kalorii.

  1. Wyeliminuj z diety wysoko przetworzone oraz najbardziej kaloryczne produkty. Najważniejsza jest tu Twoja konsekwencja i planowanie. Pomyśl jak możesz szybko przygotować zdrowy i pełnowartościowy posiłek. Owsianka na śniadanie zamiast pączka? Jajko z awokado zamiast słodkiego jogurtu? Przecież doskonale wiesz, które produkty wybierać. Jeśli masz z tym problem skorzystaj z LISTY na końcu artykułu i uzupełnij zapasy.
  1. Zrezygnuj z picia słodkich napojów i ogranicz spożywanie cukrów. To proste, nawet mała butelka- 0,5l Coca-Coli to 14 łyżeczek cukru, który zamieni się w tłuszcz, jeśli go nie spalisz.
  2. Wybieraj produkty, które na długo utrzymują uczucie sytości. Są to produkty pełnoziarniste oraz owoce i warzywa. Produkty te zawierają dużo błonnika, który „pęcznieje” w żołądku. Szybciej czujesz się najedzony, a uczucie to utrzymuje się dłużej.
  3. Nie jedz w pośpiechu. Informacja o tym, że jesteśmy najedzeni dociera do mózgu dopiero po 15 minutach. Jeśli zjadasz szybciej, to zjadasz więcej, niż potrzebujesz.
  4. Przygotuj się na niespodziewany głód. Miej w pogotowiu migdały, orzechy lub inne zdrowe przekąski. Nigdy nie wiesz, kiedy złapie Cię niespodziewany głód, a Ty znowu sięgniesz po coś słodkiego lub wysoko kalorycznego.
  5. Podkręć metabolizm. Papryczka chilli, cynamon, zielona herbata. To przykłady produktów, które łatwo wprowadzić do diety, a które przyśpieszą Twoją przemianę materii.

 B. Zwiększ swoje możliwości spalania kalorii. 

  1. Skończ z wymówkami. Pamiętaj, że zawsze znajdziesz powód, aby czegoś nie zrobić. Sztuką jest tak zorganizować swój czas, aby znaleźć w nim miejsce na wszystko w tym na aktywność fizyczną. Pomyśl, z których zwyczajowych czynności możesz zrezygnować. Może będzie to jeden serial mniej, a może zamiast jechać po zakupy zrobisz je w Internecie? Lista możliwości nie ma końca.
  2. Zrób kilka ruchów extra.
  3. Wyjdź na spacer. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że w ciągu 25 minutowego spaceru, możesz spalić 450 kalorii? To 13,5 tysiąca kalorii miesięcznie! Biorąc pod uwagę, że aby zrzucić 1kg tłuszczu należy spalić 7 tysięcy kalorii to nawet, jeśli zapomnisz o wszystkich innych radach i zaczniesz więcej spacerować pozbędziesz się 2kg w ciągu miesiąca.
  4. Licz swoje wyniki. Stawaj na wagę przynajmniej raz w tygodniu i licz swoje wyniki. Pozwoli Ci to utrzymać dyscyplinę i skłoni do autorefleksji, jeśli waga nie spada w dół.
  5. Ustaw cel sportowy. Jeśli masz problem z motywacją do ruchu spróbuj zapisać się na jakieś wydarzenie sportowe. Tak, maraton to zdecydowanie przesada, jeśli regularnie nie biegasz. Ale bieg na 10km lub weekend z jogą to dobry motywator, aby więcej się ruszać.

Proste? Pewnie, że proste. Niestety tylko w teorii. Musimy być szczerzy względem siebie i konsekwentni, aby wszystkie powyższe rady wprowadzić w życie. Nie zrażajmy się, gdy mamy chwile słabości. Pamiętaj, że jutro też jest dzień. A Ty, tego dnia, spróbujesz być tylko trochę lepszy. Od kogo? Od siebie samego wczoraj. Bo przecież o to właśnie w tym wszystkich chodzi. Kontroluj swoje wyniki. Zobaczysz, że 1kg na wadze pod koniec tygodnia mniej, daje potężnego kopa do dalszego działania. Trzymamy kciuki.

 

Lista produktów

  1. Awokado
  2. Płatki owsiane
  3. Chleb żytni
  4. Nasiona Chia
  5. Truskawki
  6. Makaron razowy
  7. Jogurt naturalny
  8. Szpinak baby
  9. Pomidory
  10. Kasza gryczana
  11. Arbuz
  12. Jajka