Co jeść na diecie wegetariańskiej?

Wegetarianizm to dieta eliminująca mięso (w tym także ryby i owoce morza). Najpopularniejsza odmiana wegetarianizmu dopuszcza spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego (w tym nabiału, jajek, miodu). Dieta bezmięsna z roku na rok zyskuje na popularności – już co dziesiąty Polak w wieku 16-34 lat deklaruje wegetarianizm. 

Skąd ta popularność? Dla wielu osób oprócz względów etycznych, głównym motywatorem jest zdrowie. Dieta wegetariańska pomaga obniżyć poziom cholesterolu (mniejsza ilość szkodliwych nasyconych kwasów tłuszczowych), zmniejszyć ryzyko nowotworu (wegetarianie spożywają mniej substancji kancerogennych), zwiększyć odporność organizmu, obniżyć ciśnienie tętnicze (dzięki spożyciu produktów bogatych w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminę E).

Oczywiście pomimo tego, że Światowa Organizacja Zdrowia uznała dietę wegetariańską za zdrową na każdym etapie życia (również dla kobiet w ciąży i dzieci), ma ona również swoje minusy. Na co powinni uważać wegetarianie? Przede wszystkim na odpowiednie zbilansowanie diety, tak żeby nie brakowało w niej żadnych składników odżywczych. Zdarza się, że osoby wykluczające z diety mięso mają niedobory witaminy B12 i D, a także nie dostarczają wystarczającej ilości wapnia, żelaza i cynku. W związku z tym, muszą uważać na zwiększone ryzyko anemii, niedożywienia i zaburzeń miesiączkowania. 

Przekonaj się, że dieta wegetariańska nie musi być nudna i sprawdź nasze pomysły na smaczne bezmięsne posiłki:

  1. Wegetariańskie spaghetti po bolońsku PRZEPIS
  2. Naleśniki ze szpinakiem i fetą
  3. Kasza jaglana z warzywami PRZEPIS
  4. Placuszki z cukinii
  5. Zupa krem z pomidorów PRZEPIS
  6. Szaszłyki wegetariańskie
  7. Penne z pesto i warzywamiPRZEPIS
  8. Papryka faszerowana PRZEPIS
  9. Wegetariańskie curry z ryżem
  10. Sałatka grecka

Produkty potrzebne do przygotowania tych potraw zamówisz prosto z dostawą do domu zaledwie jednym kliknięciem. Smacznego!